Extra service pack beschikbaar voor Digipoort berichtenuitwisseling

In navolging op eerder nieuwsbericht inzake de storing bij Digipoort heeft Exact in samenwerking met Logius een oplossing gevonden om het berichtenverkeer weer correct te laten verlopen. Deze oplossing is beschikbaar in product update 416SP19, 417SP11 en 418SP2*.

Belangrijk: Naast het installeren van de aangepaste software dient u tevens de SSL-certificaten te installeren.

1. Installeer de aangepaste software

U kunt de aangepaste update installeren door een update uit te voeren naar 416SP19, 417SP11 of 418SP2*.

2. Installeer de SSL-certificaten

Naast het installeren van de aangepaste software dient u tevens de SSL-certificaten te installeren. Volg hiervoor de stappen uit het document Het installeren van de SSL-certificaten voor de Digipoort verbinding.

3. Controleer de status van de aangiftes

Logius geeft aan dat de verstuurde aangiften in veel gevallen wel zijn aangekomen. U kunt de status van uw aangiften controleren door in te loggen bij de Belastingdienst via ‘Inloggen ondernemers‘. In het overzicht met aangiften en opgaven ziet u welke aangiften en opgaven u nog moet insturen, en welke u al heeft ingestuurd.

Alleen wanneer een aangifte voor het eerst wordt ingediend, zal deze volledig worden verwerkt. Voor aangiften die met deze fout zijn afgekeurd geldt daarom dat dit alleen gebeurt wanneer de oorspronkelijke aangifte wordt verwijderd en een nieuwe aangifte wordt aangemaakt. Als u via bovenstaande link heeft gezien dat uw aangifte goed is aangekomen, dan is het niet noodzakelijk om de status van deze aangifte aan te passen in de Exact Globe of Exact Compact programmatuur.

*418SP2 is alleen beschikbaar voor klanten die reeds over product update 418 beschikken.

Bron: Exact

Meer informatie of advies nodig? Vul hier uw gegevens in, wij nemen z.s.m. contact met u op.